KÖPVILLKOR
Det ska vara enkelt att handla hos oss och därför vill vi göra din köpupplevelse så smidig som möjligt. Det gäller hela vägen från beställning till leveranser av varor samt returer, funderingar och frågor gällande ditt köp hos oss. Nedan har vi sammanfattat våra villkor gällande köp, leveranser och returer.
Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK), inklusive moms. För alla köp som görs via vår webbshop erbjuder vi Klarna Checkout betallösning där du snabbt och enkelt kan betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning. Läs mer om Klarnas villkor här. För övriga frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08 -120 120 10.
LEVERANS
Normalt behandlar vi och skickar din order inom 1-3 arbetsdagar om inte annat angivits. Vid höga orderingångar eller leveransförseningar kan lagervaror i vissa fall ha en längre leveranstid. Standardleveranser inom Sverige tar normalt 1-3 arbetsdagar (mån-fre) efter att vi har godkänt och bekräftat din beställning. Efter att ordern har lämnat vår butik, hålls vi inte ansvariga för eventuella förseningar då vi inte kan påverka oväntade händelser under transporten.
Skriv in ditt mobilnummer i kundkorgen så kommer fraktbolaget skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt postombud/är redo att levereras till din dörr. Du kan alltid med hjälpt av kollinumret spåra ditt paket.
LEVERANSALTERNATIV OCH LEVERANSKOSTNADER:
- DHL Service Point
Leverans till postombud inom 1-3 arbetsdagar
49 SEK. Fri frakt vid köp över 2000 SEK.
- DHL Hemleverans
Leverans hem till dörren inom 1-3 arbetsdagar
99 SEK.
- Hämta i butik
Hämta ut beställning i butik inom 3 dagar från beställning
Fri frakt.
DHL SERVICE POINT, 49 SEK
DHL’s standardleveranser inom Sverige tar normalt 1–3 arbetsdagar (mån–fre) efter att vi har bekräftat din beställning.
När du väljer DHL Service Point skickar vi din beställning till ditt närmsta DHL-ombud. Avisering sker via sms och mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om ditt sändningsnummer, vilket ger dig möjlighet att spåra paketet på www.dhl.com. Giltig legitimation samt avisering eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så fungerar det att hämta ut paketet med kollinumret och legitimation.
För ombudsleverans inom Sverige tillkommer en fraktavgift om 49 SEK.
Vi erbjuder fri frakt vid köp över 2000 SEK och detta gäller endast ordinarie pris.
Vi debiterar dig 249 SEK om paketet inte hämtas ut på postombud. Om du beställt en vara och ångrar dig när vi skickat iväg den, måste du hämta ut ditt paket och sedan returnera det för att inte bli debiterad 249 SEK.
DHL HEMLEVERANS, 99 SEK
DHL’s standardleveranser inom Sverige tar normalt 1–3 arbetsdagar (mån–fre) efter att vi har bekräftat din beställning.
När du väljer DHL Hemleverans skickas din beställning hem till din dörr. Avisering sker via sms och mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om ditt sändningsnummer, vilket ger dig möjlighet att spåra paketet på www.dhl.com. När paketet är beräknat att levereras får du ett sms där du kan välja leveransalternativ med dag och tid.
För hemleverans inom Sverige tillkommer alltid en fraktavgift om 99 SEK.
BESTÄLL ONLINE OCH HÄMTA I BUTIK
Shoppa online och hämta i butik. Det innebär att du shoppar fraktfritt och kan prova plaggen på plats. Dessutom kan du lätt returnera varorna i butik om de inte skulle vara som du önskar. Du har 14 dagars ångerrätt om du väljer detta leveranssätt och tar kontakt med oss om du vill göra en digital retur så skickar vi en returfraktsedel.
Du har 5 arbetsdagar på dig att hämta din order från och med att du gjort din beställning och att vi har bekräftat den. Om du ångrar din beställning innan uthämtning behöver du ta kontakt med oss och avbryta beställningen.
Såhär gör du:
1. HANDLA ONLINE
Välj ”Hämta i butik” i kassan.
2. BETALNING
Betalning sker vid beställning i varukorgen. Betalningsalternativen är samma som för de andra leveransalternativen.
3. NOTIS
Alltid fri frakt. Vi skickar en orderbekräftelse till din e-post. När du fått din orderbekräftelse är din order redo att hämtas i butik.
4. HÄMTA I BUTIK
Efter att du fått din orderbekräftelse är du välkommen att hämta din order(glöm inte legitimation). Din order finns tillgänglig i ca 5 arbetsdagar från och med att du har fått din bekräftelse. Vi ger dig möjligheten att prova plaggen på plats så att du kan byta färg eller storlek om det behövs alternativt returnera varan.
UTRIKESLEVERANS INOM EU
I dagsläget kan vi tyvärr inte ta emot betalningar utrikes därav inga leveranser. Har du möjlighet att betala via swish kan vi ta emot beställningar utrikes. Maila dina personuppgifter, produktnamn och artikelnummer samt storlek till support@olesdottrar.se så hjälper vi dig. Vi hoppas vi kan erbjuda denna tjänst inom kort! Håll er uppdaterade.
RETUR OCH BYTE
När du handlar online från Oles döttrar har du alltid ångerrätt i 14 dagar – det gäller både öppet köp och bytesrätt på både ordinarie- och reasortiment. Ångerrätt gäller på hela vårt sortiment förutom håraccessoarer på grund av hygieniska skäl.
Du har 14 dagar på dig att påbörja en retur från och med att du har mottagit din order. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
Returetikett skickas med i din leverans.
När vi mottagit och bekräftat din retur skickar vi ett mail till dig och därefter får du din återbetalning genom Klarna. Återbetalning sker då varan har kommit oss tillhanda med undantag av extra leveranskostnader begärda av kund, t.ex. hemleverans, expresskostnader eller val av annan transportör än ordinarie.
RETURAVGIFTER
- Vid retur av din beställning tillkommer en returavgift om 49 SEK
- Vi erbjuder gratis retur vid byte mot annan färg/storlek av samma artikel. Detta gäller ej reavaror.
- Gratis retur om du lämnar tillbaka din beställning i vår butik
SÅHÄR GÖR DU VID RETUR:
- Fyll i det medskickade returformuläret med orsak för retur och packa ihop med produkterna som du vill returnera.
- Klistra på den medskickade returfraktsedeln på utsidan av paketet. Vid returer och byten skall Oles döttrars egna frakthandlingar alltid användas. Om du saknar din returfraktsedel eller har frågor angående byten och returer, kontakta oss via support@olesdottrar.se.
- Lämna in ditt paket på närmsta DHL-ombud. Begär inlämningskvitto.
- Vi kontaktar dig via email när vi har mottagit och behandlat din retur. Därefter återbetalar vi dig varuvärdet med avdrag för frakt- och returavgift.
SÅHÄR GÖR DU VID BYTE MOT ANNAN STORLEK/FÄRG:
- Vid byte gör du ett nytt köp på den önskade storleken/färgen du vill ha. Skriv in ditt nya ordernummer i det medskickade returformuläret.
- Kryssa i byte och fyll i returorsak på returformuläret och packa ihop med produkten som du vill byta.
- Klistra på den medskickade returfraktsedeln på utsidan av paketet.
- Lämna in ditt paket på närmsta DHL-ombud. Begär inlämningskvitto.
- Vi kontaktar dig via mail när vi har behandlat din retur. Därefter återbetalar vi dig varuvärdet inklusive fraktavgiften.
VILLKOR FÖR GODKÄNNANDE RETUR/BYTE:
- Produkten skall vara oanvänd och i samma skick som när den mottogs.
- Produkten skall ha samtliga lappar och etiketter kvar.
- Vi plomberar alla våra accessoarer (smycken & solglasögon). Plomberingen skall vara kvar vid retur eller byte för att den ska gå igenom. Vid bruten plombering godkänner inte vi returen eller bytet och du debiteras upp till 100% av varans värde.
- Återbetalning görs efter vi mottagit returen i sitt originalskick och vid retur av produkter som inte är i originalskick debiteras du upp till 100% av varans värde.
REKLAMATION
Kontakta oss på support@olesdottrar.se så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig med en eventuell reklamation!