LEVERANS

Leverans

  • Vi strävar efter att behandla och skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar, om inte annat anges.
  • Vid hög orderingång eller leveransförseningar kan vissa lagervaror ha längre leveranstider.
  • Standardleveranser inom Sverige tar normalt 1-3 arbetsdagar (mån-fre) efter att din beställning har bekräftats. Observera att vi inte kan påverka eventuella förseningar som kan uppstå under transporten efter att din order har lämnat vår butik.

Leveransalternativ och Kostnader

DHL Service Point

  • Leverans till postombud inom 1-3 arbetsdagar.
  • Fraktavgift: 49 SEK. Fri frakt vid köp över 2000 SEK.

DHL Hemleverans

  • Leverans hem till dörren inom 1-3 arbetsdagar.
  • Fraktavgift: 99 SEK.

Hämta i butik på Södra vägen 41 Göteborg

  • Hämta din beställning i butik.
  • Fri frakt.

Retur och Återbetalning

  • För information om returer och återbetalningar, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@olesdottrar eller 031 – 162952.
  • Du har 14 dagar på dig att initiera en retur från och med mottagandet av din order.
  • Returetikett skickas med i din leverans.
  • Återbetalning genomförs via Klarna efter att vi har mottagit och bekräftat din retur. Observera att återbetalningen kan ta upp till 14 arbetsdagar från och med att vi mottagit din retur.
  • Vid retur av din beställning tillkommer en returavgift om 49 SEK. Gratis retur vid byte mot annan färg/storlek av samma artikel.

Viktig Information

  • Var vänlig och hämta alltid ut ditt paket från postombudet. Om du inte hämtar ut ditt paket kan vi komma att debitera dig 249 SEK. Om du ångrar din beställning efter att den har skickats, vänligen hämta ut paketet och returnera det för att undvika en debitering på 249 SEK.

Utrikesleverans inom EU

  • För närvarande kan vi inte ta emot betalningar för utrikesleveranser via vår webbplats.
  • Om du vill göra en beställning med betalning via Swish, vänligen kontakta oss via support@olesdottrar.se eller ring oss på 031 – 162952 för mer information.

Retur och Byte

  • Du har alltid 14 dagars ångerrätt (undantag gäller för håraccessoarer av hygieniska skäl) från och med mottagandet av din order.
  • Vid retur eller byte, fyll i det medföljande returformuläret och använd den medföljande returfraktsedeln.
  • Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som när den mottogs, med samtliga lappar och etiketter kvar.
  • Våra accessoarer (smycken & solglasögon) är plomberade, och plomberingen måste vara intakt vid retur eller byte.

Reklamation

  • Vid reklamation, vänligen kontakta oss på support@olesdottrar.se eller ring oss på 031 – 162952 så hjälper vi dig.

Tack för att du handlar hos oss! Vi är engagerade i att erbjuda dig en smidig och tillfredsställande shoppingupplevelse.