LEVERANS

Normalt behandlar vi och skickar din order inom 1-3 arbetsdagar om inte annat angivits. Vid höga orderingångar eller leveransförseningar kan lagervaror i vissa fall ha en längre leveranstid. Standardleveranser inom Sverige tar normalt 1-3 arbetsdagar (mån-fre) efter att vi har godkänt och bekräftat din beställning. Efter att ordern har lämnat vår butik, hålls vi inte ansvariga för eventuella förseningar då vi inte kan påverka oväntade händelser under transporten.  

Skriv in ditt mobilnummer i kundkorgen så kommer fraktbolaget skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt postombud/är redo att levereras till din dörr. Du kan alltid med hjälpt av kollinumret spåra ditt paket. 


LEVERANSALTERNATIV OCH LEVERANSKOSTNADER:

  • DHL Service Point
    Leverans till postombud inom 1-3 arbetsdagar
    49 SEK. Fri frakt vid köp över 2000 SEK.
  • DHL Hemleverans
    Leverans hem till dörren inom 1-3 arbetsdagar
    99 SEK.
  • Hämta i butik
    Hämta ut beställning i butik inom 3 dagar från beställning
    Fri frakt. 

 

DHL SERVICE POINT, 49 SEK

DHL’s standardleveranser inom Sverige tar normalt 1–3 arbetsdagar (mån–fre) efter att vi har bekräftat din beställning.  

När du väljer DHL Service Point skickar vi din beställning till ditt närmsta DHL-ombud. Avisering sker via sms och mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om ditt sändningsnummer, vilket ger dig möjlighet att spåra paketet på www.dhl.com. Giltig legitimation samt avisering eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så fungerar det att hämta ut paketet med kollinumret och legitimation. 

För ombudsleverans inom Sverige tillkommer en fraktavgift om 49 SEK.
Vi erbjuder fri frakt vid köp över 2000 SEK och detta gäller endast ordinarie pris.

Vi debiterar dig 249 SEK om paketet inte hämtas ut på postombud. Om du beställt en vara och ångrar dig när vi skickat iväg den, måste du hämta ut ditt paket och sedan returnera det för att inte bli debiterad 249 SEK.  

DHL HEMLEVERANS, 99 SEK

DHL’s standardleveranser inom Sverige tar normalt 1–3 arbetsdagar (mån–fre) efter att vi har bekräftat din beställning.  

När du väljer DHL Hemleverans skickas din beställning hem till din dörr. Avisering sker via sms och mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om ditt sändningsnummer, vilket ger dig möjlighet att spåra paketet på www.dhl.com. När paketet är beräknat att levereras får du ett sms där du kan välja leveransalternativ med dag och tid.    

För hemleverans inom Sverige tillkommer alltid en fraktavgift om 99 SEK.

BESTÄLL ONLINE OCH HÄMTA I BUTIK

Shoppa online och hämta i butik. Det innebär att du shoppar fraktfritt och kan prova plaggen på plats. Dessutom kan du lätt returnera varorna i butik om de inte skulle vara som du önskar. Du har 14 dagars ångerrätt om du väljer detta leveranssätt och tar kontakt med oss om du vill göra en digital retur så skickar vi en returfraktsedel.

Du har 5 arbetsdagar på dig att hämta din order från och med att du gjort din beställning och att vi har bekräftat den. Om du ångrar din beställning innan uthämtning behöver du ta kontakt med oss och avbryta beställningen.


Såhär gör du:

1. HANDLA ONLINE
Välj ”Hämta i butik” i kassan. 

2. BETALNING
Betalning sker vid beställning i varukorgen. Betalningsalternativen är samma som för de andra leveransalternativen.

3. NOTIS
Alltid fri frakt. Vi skickar en orderbekräftelse till din e-post. När du fått din orderbekräftelse är din order redo att hämtas i butik.

4. HÄMTA I BUTIK
Efter att du fått din orderbekräftelse är du välkommen att hämta din order(glöm inte legitimation). Din order finns tillgänglig i ca 5 arbetsdagar från och med att du har fått din bekräftelse. Vi ger dig möjligheten att prova plaggen på plats så att du kan byta färg eller storlek om det behövs alternativt returnera varan.

UTRIKESLEVERANS INOM EU

I dagsläget kan vi tyvärr inte ta emot betalningar utrikes därav inga leveranser. Har du möjlighet att betala via swish kan vi ta emot beställningar utrikes. Maila dina personuppgifter, produktnamn och artikelnummer samt storlek till support@olesdottrar.se så hjälper vi dig. Vi hoppas vi kan erbjuda denna tjänst inom kort! Håll er uppdaterade.